Tiefpreis
CHF97.25
Print on Demand - Exemplar wird für Sie gedruckt.
Kein Rückgaberecht!
This volume presents contributions of the XI. International scientific meeting on Development of Educational Paradigms: Theory and Practice. This was conceived and organized by the Ministry of Education and Science of the Republic of Lithuania, Vilnius Pedagogical University (VPU) and University of Wrocaw. The meeting topic was: Combination of the university and high school education: humanistic/classical tradition and change of perspectives in the field of education and schooling under consideration of the education of a humanistic and classical differentiated reform with regard to the challenges of the society of the next decade.
Dieser Band dokumentiert eine Reihe von Beiträgen der XI. Internationalen wissenschaftlichen Konferenz zum Thema: Entwicklung erziehungswissenschaftlicher Paradigmen: Theorie und Praxis, die vom Ministerium für Bildung und Wissenschaft der Republik Litauen, der Pädagogischen Universität Vilnius (VPU) und der Universität Wrocaw gemeinsam konzipiert und veranstaltet wurden. Das Hauptthema der Konferenz war die Verknüpfung der Hochschul- und Schulbildung: Humanistische Tradition und Perspektivenwechsel im Bildungs- und Erziehungsbereich unter Berücksichtigung der Pädagogik einer humanen differenzierten Schulbildung im Hinblick auf die Herausforderungen der Gesellschaft des kommenden Jahrzehnts.
Autorentext
The Editor: Gerd-Bodo von Carlsburg; professor for education in Heidelberg; since 1993 several annual stays as visiting professor in Vilnius; publications on general education, the theory of schools and the history of education; Honorary doctorate at the Pedagogical University of Vilnius (Lithuania) and at the University of Tallinn (Estonia).
Der Herausgeber: Gerd-Bodo von Carlsburg; Professor für Pädagogik in Heidelberg; seit 1993 mehrere jährliche Aufenthalte als Gastprofessor in Vilnius; zahlreiche Veröffentlichungen zur Allgemeinen Pädagogik, Schulalltag, Schultheorie und Geschichte der Pädagogik; Ehrendoktorwürde an der Pädagogischen Universität Vilnius (Litauen) und an der Universität Tallinn (Estland).
Inhalt
Contents/Aus dem Inhalt: Algirdas Gaiutis: Idea and Practice of Bologna and Lisbon Bronislovas Bitinas: The Science of Educology at the Intersection of Education Paradigms Gerd-Bodo von Carlsburg: Lehrerausbildung in Deutschland. Kritische Analyse neuer Tendenzen - Empfehlungen für zukünftige Verbesserungen Rimantas elvys: Vilnius Pedagogical University within the Context of the Educational Challenges of the 21st Century Rainer Dieterich: Der Verlust des freien Willens in den Humanwissenschaften und dessen Folgen Ingeborg Seitz: Experiencing Flow in Teaching. A Possibility of Avoiding Burnout Stanislovas Staaitis: Main Periods of the Development of Vilnius Pedagogical University and its Role in the System of Education of Lithuania Rima ilinskait: Conditions for Introducing Higher Education Accreditation: The European Context and the Situation in Lithuania Marijona Barkauskait: Teacher Training: Traditions and Change Marija Barkauskait/Maryt Gaigalien/Valdon Indraien/Violeta Rimkeviien/Andrius Guoba: Correlation between Social Factors and Learning Failures Inga ukeviit: Geschäftsbriefe als interkulturelles Kommunikationsmittel Asta Mekauskien/Juozas ilionis: Dignity as a Socio-Educative Phenomenon Elena Motiejnien/Loreta adeikait: Development of Competence - A Challenge to the Creators of the Contents of Education Dalius Balinas/Kstutis Kardelis: Attitudes of Headmasters and Teachers of Comprehensive Schools towards Education of Pupils with Special Needs Martina Möller/Gerd-Bodo von Carlsburg: Unterrichten heute - eine Herausforderung Manefa Mikinien/ivil Sedereviit/Rta Daiulyt/Vida Jukelien: Teachers' Attitude towards Integration of Topics on Consumer Education into the Curriculum of a Comprehensive School and Factors Determining it Vanda Aramaviit: National Identity and its Change in Senior Pupils' Attitudes Ona Monkeviien: Competencies of a Child's of the Global Knowledge-Based Society: The Value-Based Aspect Antanina Grabauskien: Future Teachers' Value-Related Attitudes and the Tendencies for their Changes Giedr Kvieskien: Paradigm of positive socialisation Elvyda Martiauskien: Developing Spirituality with the Paradigm of Education Changing Dalia Marija Stanien: Phenomenological Insight into Moral Faculties: Value-Based Aspect of Education Tatjana Bulajeva/Vilija Targamadz: School Organisational Culture: The Aspect of Students' Socialisation Daiva Karkockien: Peculiarities of Developing Creativity of the Future Pedagogues when Learning According to a Special Program Vilija Salien: University and School Didactics: Training of Teachers and Lithuanian Language Teaching Ernesta Racien/Vida Rudaitien: Zur Frage der Bedeutungserweiterung von Fremdwörtern in der litauischen und der deutschen Standardsprache Palmira Peiuliauskien: The Use of Computer-Assisted Programs in Teaching Natural Sciences Ona Tijnlien: Spiritual Needs of Students of Lithuanian Universities Rita Dukynait: Peculiarities of Qualification Development of High School (Gymnasium) Teachers Vitolda Sofija Glebuvien/Violeta iumakova: The Child from an Atypical Family: Competence Peculiarities Birut ygaitien: Investigation into Communication Abilities of Future Teachers of Technologies