Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Guanxi and Business Strategy

  • Kartonierter Einband
  • 244 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
"Guanxi and Business Strategy" elaborates upon a topic of paramount importance to both academic scholars and managers doing busine... Weiterlesen
20%
179.00 CHF 143.20
Print on Demand - Auslieferung erfolgt in der Regel innert 4 bis 6 Wochen.
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

"Guanxi and Business Strategy" elaborates upon a topic of paramount importance to both academic scholars and managers doing business with China: the impact of personal relationships (guanxi) on business affairs. In the Chinese cultural and socio-economic environment, how are the ubiquitous practices of guanxi to be considered in entrepreneurial strategies?

Rather than explaining the emergence of guanxi and its persistence in spite of the existence of a market economy with Confucianism, the author applies the phenomenon to the methodology of New Economic Sociology. By integrating guanxi into a business context, he shows that the commercial utilization of guanxi with suppliers, customers, competitors and authorities yields significant sustainable competitive advantages. As guanxi practices, however, may pose risks to unsuspecting managers, guanxi-based business strategies are also assessed in terms of compliance with legal and ethical standards.



Autorentext
Eike A. Langenberg, Magister und Doktor der Sinologie (Universität Hamburg) und Diplomkaufmann (Universität Hamburg), arbeitet seit mehr als fünf Jahren als Geschäftsführer bei Siemens Ltd., China in der Eisenbahnindustrie. Die Erkenntnisse seiner wissenschaftlichen Analysen des chinesischen Eisenbahnwesens hat Dr. Langenberg in dieser Position verifizieren können.
Die vorliegende Analyse zählt zur Pflichtlektüre für Industrie- und Dienstleistungsunternehmen, die den chinesischen Eisenbahnmarkt bedienen; sie ist ebenfalls interessant für Akademiker, welche sich mit den Herausforderungen des chinesischen Verkehrssektors befassen.

Inhalt
The Guanxi System.- Guanxi-Based Business Strategies.- Discussion.

Produktinformationen

Titel: Guanxi and Business Strategy
Untertitel: Theory and Implications for Multinational Companies in China
Autor:
EAN: 9783790819557
ISBN: 3790819557
Format: Kartonierter Einband
Herausgeber: Physica-Verlag HD
Genre: Betriebswirtschaft
Anzahl Seiten: 244
Gewicht: 376g
Größe: H235mm x B155mm x T13mm
Jahr: 2007
Auflage: 2007

Weitere Produkte aus der Reihe "Contributions to Management Science"