Jetzt 20% Rabatt auf alle English Books. Jetzt in über 4 Millionen Büchern stöbern und profitieren!
Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Success Factors of Regional Strategies for Multinational Corporations

  • E-Book (pdf)
  • 292 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
This work examines the factors that drive the success of Multinational Corporations (MNCs) in their pursuit of regional strategie... Weiterlesen
CHF 165.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

This work examines the factors that drive the success of Multinational Corporations (MNCs) in their pursuit of regional strategies. The author develops a comprehensive regional success factor model, by which the effects of regional management autonomy and regional product and service adaptation on the regional success of MNCs as well as the interaction effects of regional orientation and inter-regional distance are investigated. The model is evaluated by means of the partial-least-squares (PLS) method on the basis of a survey-based inquiry of the Fortune Global 500 firms with success indicator data for a period of nine years. The findings highlight the importance of considering the different degrees of contextual influence in the design of regional strategies, where low degrees of regional management autonomy and high levels of regional product/service adaptation are found to be appropriate for MNCs to be regionally successful.



Inhalt

Part I: Theoretical Setting for Regional Strategies and Regional Success.- 1 Introduction.- 2 Theoretical Foundation and Literature Review.- Part II: Development of a Regional Success Factor Model for the Analysis of the Regional Strategy-Success Relationship.- 3 Structural Equation Methodology.- 4 Regional Success Factor Model.- Part III: Success Factors of Regional Strategies: A New Perspective on the Geographic Competitiveness of Multinational Corporations.- 5 Research Design and Research Methodology.- 6 Empirical Results.- 7 Discussion of Results and Implications.- 8 Conclusions.- 9 Appendix.

Produktinformationen

Titel: Success Factors of Regional Strategies for Multinational Corporations
Untertitel: Appropriate Degrees of Management Autonomy and Product Adaptation
Autor:
EAN: 9783790826401
ISBN: 978-3-7908-2640-1
Format: E-Book (pdf)
Hersteller: Physica-Verlag HD
Herausgeber: Physica-Verlag
Genre: Wirtschaft
Veröffentlichung: 15.01.2011
Digitaler Kopierschutz: Wasserzeichen
Dateigrösse: 6.64 MB
Anzahl Seiten: 292
Jahr: 2011

Weitere Bände aus der Buchreihe "Contributions to Management Science"