2. Adventsüberraschung: 10% Rabatt auf alle Spiele! Jetzt mehr erfahren.
Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Students' Understanding of Research Methodology in the Context of Dynamics of Scientific Progress

  • E-Book (pdf)
  • 58 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
This book discusses how to improve high school students' understanding of research methodology based on alternative interpretatio... Weiterlesen
CHF 65.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

This book discusses how to improve high school students' understanding of research methodology based on alternative interpretations of data, role of controversies, creativity and the scientific method, in the context of the oil drop experiment. These aspects form an important part of the nature of science (NOS). The study reported in this volume is is based on a reflective, explicit and activity-based approach to teaching nature of science (NOS) that can facilitate high school students' understanding of how scientists elaborate theoretical frameworks, design experiments, report data that leads to controversies and finally with the collaboration of the scientific community a consensus is reached. Most students changed their perspective and drew concept maps in which they emphasized the creative, accumulative, controversial nature of science and the scientific method.



Inhalt
Introduction.- Theoretical Framework.- Method.- Results and Discussion.- Conclusions and Educational Implications.- Appendix 1 (Study Guide based on theMillikan-Ehrenhaft Controversy).- References. 

Produktinformationen

Titel: Students' Understanding of Research Methodology in the Context of Dynamics of Scientific Progress
Autor:
EAN: 9783319320403
ISBN: 978-3-319-32040-3
Format: E-Book (pdf)
Hersteller: Springer International Publishing
Herausgeber: Springer
Genre: Erwachsenenbildung, Volkshochschule
Veröffentlichung: 20.04.2016
Digitaler Kopierschutz: Wasserzeichen
Dateigrösse: 1.32 MB
Anzahl Seiten: 58
Jahr: 2016

Weitere Bände aus der Buchreihe "SpringerBriefs in Education"