Jetzt 20% Rabatt auf alle English Books. Jetzt in über 4 Millionen Büchern stöbern und profitieren!
Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

The Communicating Company

  • E-Book (pdf)
  • 278 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Most research on corporate communication has concentrated on positivist approaches, leading to a limited view. This book reviews ... Weiterlesen
CHF 177.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

Most research on corporate communication has concentrated on positivist approaches, leading to a limited view. This book reviews extant corporate communication theory from discourse and strategy-as-practice perspectives, expanding the picture by more communicational aspects. It proposes an integrative framework of alternative corporate communication as a key contribution to corporate communication theory.



Inhalt

Theoretical context.- Purpose of the study.- Methodological considerations.- Reference points for theory development.- Presentation of case study.- Analysis.- Analysis of case study.- Role and analysis of context.- Coordinating the company around dynamic purposes.- Organising by linking decisions and actions.- Facilitating implementation and change processes.- Leveraging competitive position and distinctive competencies.- Integration of findings.- Key conclusions.

Produktinformationen

Titel: The Communicating Company
Untertitel: Towards an Alternative Theory of Corporate Communication
Autor:
EAN: 9783790819298
ISBN: 978-3-7908-1929-8
Format: E-Book (pdf)
Hersteller: Physica-Verlag HD
Herausgeber: Physica-Verlag
Genre: Wirtschaft
Veröffentlichung: 21.03.2007
Digitaler Kopierschutz: Wasserzeichen
Dateigrösse: 1.65 MB
Anzahl Seiten: 278
Jahr: 2007

Weitere Bände aus der Buchreihe "Contributions to Management Science"