Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Contemporary Radio Programming Strategies

  • E-Book (pdf)
  • 211 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
This book, first published in 1990, offers an in-depth analysis of the 'fundamental beliefs' of radio. This refers to the common ... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 31.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.

Beschreibung

This book, first published in 1990, offers an in-depth analysis of the 'fundamental beliefs' of radio. This refers to the common understanding of what the radio enterprise is - and should be - about: entertainment and information. A major thrust of this book is to arrive at a set of fundamental beliefs about the values and the realities of the radio business in regard to entertainment programming - a set of beliefs that may or may not be right, or forever, but that might at least provide a basis for developing programming strategies. Most other books on radio programming describe the formats and programming that already exist. This one starts with a clean sheet of paper and the question 'What do listeners really want from radio?'



Inhalt

1. An Overview of the Book Part 1. Radio's Arena, Attributes and Audiences 2. Radio's Arena 3. Radio's Attributes 4. What Radio Audiences Want Part 2. Formats, Soundscapes and Voices 5. Format Structure and Management 6. The Structure and Appeal of Acoustic Space 7. Air Personality: the Structure of Spoken Gesture Part 3. Music Programming 8. The Appeals of Radio Music 9. Music Moods Research 10. The Components of a Mood-Evoking Music Progression 11. Factors in MOST - Mood-Oriented Selection Testing 12. Factors in MEMO - Mood-Evoking Music Order 13. Toward MERIT

Produktinformationen

Titel: Contemporary Radio Programming Strategies
Autor:
EAN: 9781315443515
ISBN: 978-1-315-44351-5
Digitaler Kopierschutz: Adobe-DRM
Format: E-Book (pdf)
Herausgeber: Taylor & Francis
Genre: Medien, Kommunikation
Anzahl Seiten: 211
Veröffentlichung: 14.10.2016
Jahr: 2016
Untertitel: Englisch
Zuletzt angesehen
Verlauf löschen