Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

The Human and Social Dimension of Urban Lightscapes

  • E-Book (pdf)
  • 140 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
This book explores new criteria and characteristics for integrating human psychology in the design of modern urban lighting. It i... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 58.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

This book explores new criteria and characteristics for integrating human psychology in the design of modern urban lighting. It identifies a new area of lighting design research and practice that focuses on the nocturnal urban experience in terms of people's emotional, cognitive and motivational perceptions to achieve more accessible, sociable and sustainable cities. In turn, the book compares new tools and research methodologies for tackling complex issues concerning the ties between lighting, people and the city. Moreover, it presents a series of case studies to provide an in-depth understanding of the influence of urban lighting in terms of luminous atmosphere perception, positive social affect, social enhancement, accessibility and hospitability. Lastly, the book proposes a multidisciplinary qualitative and quantitative methodology for assessing the spatial experience of outdoor lighting.



Inhalt

City and sociality at night.- The human-scale urban lighting experience.- The assessment of affective, social appraisal and behaviours of human scale lighting experience.- In situ experience of the human-scale urban lightscape.- A virtual experience of the human-scale urban lightscape.- Interacting with the human-scale lightscape.- From design research to design practice of urban social lighting.

Produktinformationen

Titel: The Human and Social Dimension of Urban Lightscapes
Autor:
EAN: 9783030571658
Digitaler Kopierschutz: Adobe-DRM
Format: E-Book (pdf)
Hersteller: Springer International Publishing
Genre: Stadt- und Regionalsoziologie
Anzahl Seiten: 140
Veröffentlichung: 02.11.2020
Dateigrösse: 4.2 MB

Weitere Bände aus der Buchreihe "PoliMI SpringerBriefs"