Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Arguing

  • E-Book (epub)
  • 400 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Arguing: Exchanging Reasons Face to Face describes the process and products of face-to-face argument. Author Dale Hample presents... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 43.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.

Beschreibung

Arguing: Exchanging Reasons Face to Face describes the process and products of face-to-face argument. Author Dale Hample presents arguing as a type of interpersonal interaction, rather than as a kind of text or a feature of a public speech. He focuses primarily on argument production, and explores the rhetorical and philosophical traditions of arguing, keeping as the volume's main focus the integration of arguing into the literatures on message production, conflict management, and interpersonal communication.Distinctive in its approach, this volume offers:*a synthesis of empirical research on situational and individual differences in arguing;*an exploration of argument frames--perceptions and expectations about arguing;*an examination of the conversational and rational natures of argument products;*a psychological description of inventional processes; and*a full chapter on the emotional experience of arguing.This unique work is appropriate for scholars and graduate students in argumentation, discourse, persuasion, conflict management, interpersonal communication, organizational communication, and message production.



Inhalt

Contents: Preface. Definition of Argument. Frames for Arguing: What Do People Think They're Doing When They Argue? Invention of Argumentative Substance. Editing Arguments. The Emotional Experience of Arguing. Individual and Situational Differences in Arguing. Arguing in Conversations. Impossible Arguments. A Closing Editorial About the Importance of Arguing.

Produktinformationen

Titel: Arguing
Untertitel: Exchanging Reasons Face to Face
Autor:
EAN: 9781135615802
ISBN: 978-1-135-61580-2
Digitaler Kopierschutz: Adobe-DRM
Format: E-Book (epub)
Herausgeber: Taylor & Francis
Genre: Medien, Kommunikation
Anzahl Seiten: 400
Veröffentlichung: 21.04.2006
Jahr: 2006
Untertitel: Englisch
Zuletzt angesehen
Verlauf löschen