Geben Sie Ihre E-Mail-Adresse oder Handynummer ein und Sie erhalten einen direkten Link, um die kostenlose Reader-App herunterzuladen.
Die Ex Libris-Reader-App ist für iOS und Android erhältlich. Weitere Informationen zu unseren Apps finden Sie hier.
This book is the first comprehensive history of the development of child study during the early part of the twentieth century. Most nineteenth-century scientists deemed children unsuitable subjects for study, and parents were hostile to the idea. But by 1935, the study of the child was a thriving scientific and professional field. Here, Alice Boardman Smuts shows how interrelated movementssocial and scientificcombined to transform the study of the child.Drawing on nationwide archives and extensive interviews with child study pioneers, Smuts recounts the role of social reformers, philanthropists, and progressive scientists who established new institutions with new ways of studying children. Part history of science and part social history, this book describes a fascinating era when the normal child was studied for the first time, a child guidance movement emerged, and the newly created federal Childrens Bureau conducted pathbreaking sociological studies of children.
Titel: | Science in the Service of Children, 1893-1935 |
Autor: | |
EAN: | 9780300128475 |
ISBN: | 978-0-300-12847-5 |
Digitaler Kopierschutz: | Adobe-DRM |
Format: | E-Book (pdf) |
Herausgeber: | Yale University Press |
Genre: | Geschichte |
Anzahl Seiten: | 400 |
Veröffentlichung: | 01.10.2008 |
Jahr: | 2008 |
Untertitel: | Englisch |
Sie haben bereits bei einem früheren Besuch Artikel in Ihren Warenkorb gelegt. Ihr Warenkorb wurde nun mit diesen Artikeln ergänzt. |