Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

The Economics of Superstars and Celebrities

  • E-Book (pdf)
  • 141 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Stephan Nüesch investigates the driving forces of superstar and celebrity emergence, the efficiency of superstar salaries in profe... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 56.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

Stephan Nüesch investigates the driving forces of superstar and celebrity emergence, the efficiency of superstar salaries in professional sports, and the star attraction of superstars and celebrities both in sports and in the media. The author provides an economic theory of very famous but trivial celebrities.

Autorentext
Dr. Stephan Nüesch war Assistent von Prof. Dr. Egon Franck am Lehrstuhl für Unternehmensführung und politik der Universität Zürich. Dort ist er jetzt als Oberassistent tätig.

Klappentext
During the last decades, technological improvements and globalization effects have enlarged the scope and the intensity of winner-takes-all markets in which a few talented superstars earn enormous amounts of money. While superstar status is generally based on the provision of high quality services, recent information technology and mass media have allowed a new type of stars to emerge: trivial celebrities who are just known for being well-known.

Using both elaborate econometrical and microeconomic tools, Stephan Nüesch investigates the driving forces of superstar and celebrity emergence, the efficiency of superstar salaries in professional sports, and the star attraction of superstars and celebrities both in sports and in the media. The author provides an economic theory of very famous but trivial celebrities.

This thesis is a valuable contribution for scholars and students in the fields of personnel, sports and media economics as well as for executives in the entertainment industry.


Inhalt
Talent, Past Consumption and/or Popularity Are Outstanding German Soccer Players Rosen or Adler Stars? Local Heroes and Superstars An Empirical Analysis of Star Attraction in German Soccer Superstar Earnings in Soccer Are Voluntary Salary Cap Agreements Self-Enforcing? Superstars versus Celebrities Big Man or Big Name? Different Star Strategies in the Media Why Manufactured Celebrities are More Lucrative than Self-Made Superstars

Produktinformationen

Titel: The Economics of Superstars and Celebrities
Autor:
Vorwort von:
EAN: 9783835054295
ISBN: 978-3-8350-5429-5
Digitaler Kopierschutz: Wasserzeichen
Format: E-Book (pdf)
Hersteller: Deutscher Universitätsverlag
Herausgeber: Deutscher Universitätsverlag
Genre: Management
Anzahl Seiten: 141
Veröffentlichung: 08.05.2008
Jahr: 2008
Auflage: 2007

Weitere Bände aus der Buchreihe "Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations"