Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Coronavirus: Verzögerungen in der ganzen Lieferkette Weitere Informationen

Es wird bis auf Weiteres zu deutlichen Wartezeiten und Verspätungen kommen. Um die Wartezeit zu verkürzen liefern wir Ihre Bestellung ab sofort mit A-Post. Zudem bleiben unsere Filialen auf Verordnung des Bundesrates bis auf Weiteres geschlossen. Unsere Corona-Taskforce arbeitet mit Hochdruck daran, dass unsere Mitarbeitenden geschützt sind und wir den Service für Sie, als unsere Kundinnen und Kunden, aufrechterhalten können. Weitere Informationen zu unseren Massnahmen finden Sie unter www.exlibris.ch/de/ueber-uns/massnahmen-corona/.

schliessen

Impacts of Traffic Signal Control Strategies

  • Kartonierter Einband
  • 232 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
The LHOVRA is the predominant isolated signal control strategy in Sweden. Past-end green was originally incorporated as part of LH... Weiterlesen
20%
107.00 CHF 85.60
Print on demand - Exemplar wird für Sie besorgt.
Coronavirus: Information zu den Lieferfristen
Aufgrund der aktuellen Lage kommt es zu Lieferverzögerungen. Besten Dank für Ihr Verständnis.
Nur im Online-Shop verfügbar

Beschreibung

The LHOVRA is the predominant isolated signal control strategy in Sweden. Past-end green was originally incorporated as part of LHOVRA (the O function) and was intended to reduce the number of vehicles in the dilemma zone. Coordinated signal control in Sweden is often fixed-time with local vehicle actuated signal timing adjustments and bus priority. The aim was to evaluate the following strategies using Stockholm as a case study: 1. The LHOVRA technique with a focus on the O function; 2. Fixed time coordination (FTC); 3. Fixed time coordination with local signal timing adjustment (FTC-LTA); 4. FTC-LTA as above + active bus priority (PRIBUSS); 5. Self-optimizing control (SPOT). Field measurements were used for study of driver behavior and traffic impacts. VISSIM & HUTSIM simulation models calibrated and validated with empirical data were used to study traffic performance and safety impacts of the suggested improvements. TRANSYT was used to produce optimized signal timings. A method to calculate the approach delay was developed based on the observed number of queuing vehicles at the start and end of green.

Autorentext

Azhar Al-Mudhaffar is researcher & lecturer at Royal Institute of Technology KTH and director of Consulting Company ASAR. He obtained his B. Sc. in Civil Engineering from Baghdad and his M.Sc. & Ph.D. from KTH. With cooperated companies he is involved in international activities by arranging courses and offering consulting services.

Produktinformationen

Titel: Impacts of Traffic Signal Control Strategies
Untertitel: Evaluation and Developement of Traffic Signal Control Strategies Using Stockholm as a Case Study
Autor:
EAN: 9783639103243
ISBN: 978-3-639-10324-3
Format: Kartonierter Einband
Herausgeber: VDM Verlag
Genre: Sonstiges
Anzahl Seiten: 232
Gewicht: 362g
Größe: H220mm x B150mm x T14mm
Veröffentlichung: 01.12.2008
Jahr: 2008