Bienvenue chez nous !
Logo Ex Libris
 Laissez-vous inspirer ! 

From Enemy to Ally

  • Couverture cartonnée
  • 196 Nombre de pages
(0) Donner la première évaluation
Évaluations
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Afficher toutes les évaluations
Texte du rabat This work examines the critical postwar period of 1945-1952, during which years two formidable and recent Pacific e... Lire la suite
CHF 92.00
Impression sur demande - Habituellement expédié sous 4 à 6 semaines.
Commande avec livraison dans une succursale

Description

Texte du rabat

This work examines the critical postwar period of 1945-1952, during which years two formidable and recent Pacific enemies-the victorious U.S. and the vanquished Japan-worked out the parameters of their postwar relationship. The author here focuses on one of the most articulate and insightful (yet overlooked) segments of American media: the business press. This well researched and readable volume discusses the important international relationship as it evolved during a crucial period in recent world history.



Résumé
Focusing on the business press - one of the most articulate elements of the American media - this work examines how the US and the Japanese worked out the parameters of their post-war relationship.

Informations sur le produit

Titre: From Enemy to Ally
Sous-titre: Japan, The American Business Press, and the Early Cold War
Auteur:
Code EAN: 9780819190437
ISBN: 0819190438
Format: Couverture cartonnée
Editeur: University Press of America
nombre de pages: 196
Poids: 293g
Taille: H229mm x B152mm x T10mm
Année: 1993