Bienvenue chez nous!
Logo Ex Libris

Media Experiences
Annette Hill

Annette Hill is a Professor in Media and Communication, Lund University, Sweden and Visiting Professor at Kings College London. He... Lire la suite
Livre Relié, 250 Nombre de pages  Plus d'informations
CHF 125.00
Pas encore publié, en attente pour novembre

Description

Auteur

Annette Hill is a Professor in Media and Communication, Lund University, Sweden and Visiting Professor at Kings College London. Her research focuses on audiences and popular culture, with interests in media engagement, everyday life, genres, production studies and cultures of viewing. She is the author of seven books, and many articles and book chapters in journals and edited collections, which address varieties of engagement with reality television, news and documentary, television drama, sports entertainment and live events, including Reality TV: Key Ideas (Routledge 2015), and Paranormal Media (Routledge 2011). Her latest research addresses mobile socialities and investigates people and media on the move.



Résumé

Media Experiences travels across people and popular culture, exploring the pathways to engagement and the various ways in which we shape and are shaped by the media landscapes in which we move. This exploration includes the voices and bodies, sights and sounds of audiences as they experience entertainment through television drama, reality TV, at live events, and within digital television itself, as actors, participants and producers. It is about the people who create the drama, live events and reality entertainment that we experience. This book traverses the relationships between producers and audiences in shared places of a media imagination.

Annette Hill's research draws on interviews and observations with over five hundred producers and audience members to explore cultures of viewing across different genres, such as Nordic Noir crime drama The Bridge, cult conspiracy thriller Utopia, and reality television audiences and participants in global formats MasterChef and Got to Dance. The research highlights how trends such as multi-screening, catch up viewing, amateur media and piracy work alongside counter trends in retro television viewing where people relish the social ritual of watching live television, or create a social media blackout for immersive viewing.

Media Experiences bridges the divide between industry and academia, highlighting how producers and audiences co-create, shape and limit experiences within emerging mediascapes.



Contenu

Chapter One: Introduction: Pathways to Engagement  Chapter Two: An Analytic Dialogue  Chapter Three: Roaming Audiences: The Bridge  Chapter Four: A Spectrum of Engagement: Got to Dance  Chapter Five: The Cool Heart of Nordic Noir  Chapter Six: Illegal Audiences: Utopia  Chapter Seven: Embedded Engagement: Reality Talent Shows  Chapter Eight: Authentic Reality Television: The Case of MasterChef  Chapter Nine: Warm Up Acts  Chapter Ten: Audiences as Pathfinders   Appendices

Détails sur le produit

Titre: Media Experiences
Sous-titre: Engaging with drama and reality television
Auteur: Annette Hill
Code EAN: 9780415625357
ISBN: 978-0-415-62535-7
Format: Livre Relié
Editeur: Taylor and Francis
Genre: Sociologie
nombre de pages: 250
Poids: g
Taille: H234mm x B156mm
Année: 2018

Disponibilité en succursale

NPA, Lieu, Nom Aucun résultat n'a été trouvé. Veuillez indiquer un NPA ou une localité valide. Veuillez indiquer un NPA ou une localité. Cet article est disponible dans NUMBER succursale(s) Cet article n’est actuellement disponible que dans la boutique en ligne. NUMBER ex. disponibles Etat du stock actuellement indisponible. Carte détaillée Detailkarte in einem neuen Fenster anzeigen Itinéraire Route in einem neuen Fenster berechnen Adresse Téléphone Heures d’ouverture NUMBER ex. disponibles Pas en stock Trouvez la succursale la plus proche Il n'y a pas des magasins dans 20 km large
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche
Trouvez la succursale la plus proche
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile
Vus récemment
Effacer l’historique