Bienvenue chez nous!
Logo Ex Libris

The marketing mix of "Coca-Cola Life"
Anonym

Seminar paper from the year 2015 in the subject Business economics - Marketing, Corporate Communication, CRM, Market Research, Soc... Lire la suite
Couverture cartonnée, 24 Nombre de pages  Plus d'informations
CHF 22.90
Impression sur demande - l'exemplaire sera recherché pour vous.

Description

Seminar paper from the year 2015 in the subject Business economics - Marketing, Corporate Communication, CRM, Market Research, Social Media, University of the Sunshine Coast Queensland, language: English, abstract: This report examines the marketing of "Coca-Cola Life" which is distributed by the Coca-Cola Company. The research draws attention to the company's background and evaluates the background of Coca-Cola Life. Further, it follows an analysis of the product in relation to the marketing mix theory and concepts. Thereby the focus is on the product, price and promotion. Finally, two innovative recommendations will be given, relating to the improvement of the sustainable aspects of Coca-Cola Life's marketing. In conducting this report only secondary research methodologies were used implementing resources such as using books and websites. In relation to the product life cycle it is evident that Coca-Cola Life is currently in the growth stage as it continues to increase sales. It is obvious that the product is within the category of non-durable goods. The 'core' product is a refreshing soft drink with a unique taste and 35% less sugar and kilojoules, sweetened with stevia as a natural source. The 'actual' product is a glass bottle with a brown liquid inside and a green label with a small leaf logo. The 'augmented' product is the actual product plus contact details of the company, a help line and a complaint phone service. Usually the price of a 600ml bottle of Coca-Cola Life is around $3.50 which is positioned above the price of the direct competitor Pepsi True. Compared to indirect competitors the price is set in the upper margin. With regard to the promotion of Coca-Cola Life the Coca-Cola Company uses different ways to communicate the product whereby campaigns that wake emotions are currently at a premium. Evaluation of this product lead to the following recommendations: A weakness was identified

Détails sur le produit

Titre: The marketing mix of "Coca-Cola Life"
Auteur: Anonym
Code EAN: 9783668215962
ISBN: 978-3-668-21596-2
Format: Couverture cartonnée
Genre: Economie
nombre de pages: 24
Poids: 49g
Taille: H1mm x B210mm x T148mm
Année: 2016
Auflage: 3. Aufl.

Disponibilité en succursale

NPA, Lieu, Nom Aucun résultat n'a été trouvé. Veuillez indiquer un NPA ou une localité valide. Veuillez indiquer un NPA ou une localité. Cet article est disponible dans NUMBER succursale(s) Cet article n’est actuellement disponible que dans la boutique en ligne. NUMBER ex. disponibles Etat du stock actuellement indisponible. Carte détaillée Detailkarte in einem neuen Fenster anzeigen Itinéraire Route in einem neuen Fenster berechnen Adresse Téléphone Heures d’ouverture NUMBER ex. disponibles Pas en stock Trouvez la succursale la plus proche Il n'y a pas des magasins dans 20 km large
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche
Trouvez la succursale la plus proche
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile
Vus récemment
Effacer l’historique