Bienvenue chez nous!
Logo Ex Libris

Sainsbury's in China. Risks, Opportunities and Strategy
Anonym

Essay from the year 2015 in the subject Business economics - Trade and Distribution, grade: 1,7, Edinburgh Napier University, lang... Lire la suite
Couverture cartonnée, 28 Nombre de pages  Plus d'informations
CHF 22.90
Impression sur demande - l'exemplaire sera recherché pour vous.

Description

Essay from the year 2015 in the subject Business economics - Trade and Distribution, grade: 1,7, Edinburgh Napier University, language: English, abstract: Globalisation increases the pressure for companies to expand in foreign markets in order to stay competitive in the market. Due to the fact that expansions represent high stakes strategic decisions with far reaching consequences for Sainsbury's, a detailed analysis of the market is essential in order to a) decide whether to invest in the market and, if appropriate, b) which market entry strategy is most convenient for a successful investment in China. Comparing the business potentials of a range of countries leads to the conclusion to analyse the Chinese market in more detail in order to conclude whether the opportunities outweighs the risks. China, which is the second largest economy in the world, is due to its high population, a potentially lucrative market for retailers. The booming middle class, the increasing disposable income and the extremely positive GDP development are only a few factors, which indicates the potential of the Chinese market. A PEST analysis is a common approach to analyse the general business environment and should be informative about the environmental factors, which could threaten Sainsbury's business development. Therefore this report will examine political and economic conditions as well as cultural and social aspects for Sainsbury's in the Chinese market. It should be noted that some aspects are not directly related risks but should also be considered in order to successfully operate in China.

Détails sur le produit

Titre: Sainsbury's in China. Risks, Opportunities and Strategy
Auteur: Anonym
Code EAN: 9783668455221
ISBN: 978-3-668-45522-1
Format: Couverture cartonnée
Editeur: GRIN Publishing
Genre: Economie d`entreprise
nombre de pages: 28
Poids: 55g
Taille: H210mm x B148mm x T2mm
Année: 2017
Auflage: 1. Auflage

Disponibilité en succursale

NPA, Lieu, Nom Aucun résultat n'a été trouvé. Veuillez indiquer un NPA ou une localité valide. Veuillez indiquer un NPA ou une localité. Cet article est disponible dans NUMBER succursale(s) Cet article n’est actuellement disponible que dans la boutique en ligne. NUMBER ex. disponibles Etat du stock actuellement indisponible. Carte détaillée Detailkarte in einem neuen Fenster anzeigen Itinéraire Route in einem neuen Fenster berechnen Adresse Téléphone Heures d’ouverture NUMBER ex. disponibles Pas en stock Trouvez la succursale la plus proche Il n'y a pas des magasins dans 20 km large
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche
Trouvez la succursale la plus proche
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile
Vus récemment
Effacer l’historique