Bienvenue chez nous!
Logo Ex Libris

PESTEL-Analysis of BMW
Anonym

Seminar paper from the year 2015 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: 70 %, Prify... Lire la suite
Couverture cartonnée, 24 Nombre de pages  Plus d'informations
CHF 22.90
Habituellement expédié sous 4 à 5 jours ouvrés.

Description

Seminar paper from the year 2015 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: 70 %, Prifysgol Cymru University of Wales, language: English, abstract: Germany is one of the leading car manufacturer industries in the world. The German automotive market convinces customer preferences around the world with companies like Volkswagen, BMW or Daimler, as confirmed by export rates of 190 billion euro through vehicles and components in 2012 (Frankfurter Allgemeine Zeitung, 2013). The Bavarian automobile manufacturer BMW is one of these highly regarded and ven-erated automobile brands. The enterprise BMW Group assert their top position in the premium segment with a new record in global sales of about 2.1 million automobiles in 2014. The additional brand MINI could hold the level of its sales from the previous year and, for the first time, Rolls Royce Motor Cars was able to increase the sales over 4.000 units in 2014, and thus assert the position as the market leader in the absolute luxury segment. Hawranek (2008) and Reithofer, chief executive of BMW, (BMW Group, 2015) emphasise that the company remain faithful to its strategy to continuously hold the position as the world's top seller in the premium class. The elaboration will present an environmental analysis of the BMW Group in the automotive industry with help of the principles of a PESTEL-Analysis. After a general over-view of the automotive industry in the 21st century in chapter 2, each point of the PESTEL-analysis will be processed separately in chapter 3. The conclusion in chapter 4 in-cludes the results, an overall assessment of the BMW Group and recommendations considering the focus of the business strategy.

Détails sur le produit

Titre: PESTEL-Analysis of BMW
Auteur: Anonym
Code EAN: 9783656930839
ISBN: 365693083X
Format: Couverture cartonnée
Genre: Management
nombre de pages: 24
Poids: 52g
Taille: H213mm x B151mm x T8mm
Année: 2015
Auflage: 1. Auflage

Disponibilité en succursale

NPA, Lieu, Nom Aucun résultat n'a été trouvé. Veuillez indiquer un NPA ou une localité valide. Veuillez indiquer un NPA ou une localité. Cet article est disponible dans NUMBER succursale(s) Cet article n’est actuellement disponible que dans la boutique en ligne. NUMBER ex. disponibles Etat du stock actuellement indisponible. Carte détaillée Detailkarte in einem neuen Fenster anzeigen Itinéraire Route in einem neuen Fenster berechnen Adresse Téléphone Heures d’ouverture NUMBER ex. disponibles Pas en stock Trouvez la succursale la plus proche Il n'y a pas des magasins dans 20 km large
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche
Trouvez la succursale la plus proche
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile
Vus récemment
Effacer l’historique