Bienvenue chez nous!
Logo Ex Libris

Creating a consumer-driven business model for the cruise line industry
Anni Ahola

The purpose of this study is to figure out a new kind of a cruise line business model that can be used by cruise line organization... Lire la suite
Couverture cartonnée, 152 Nombre de pages  Plus d'informations
CHF 75.00
Habituellement expédié sous 4 à 6 jours ouvrés.

Description

The purpose of this study is to figure out a new kind of a cruise line business model that can be used by cruise line organizations in their business planning processes. The objective is to find out general frameworks and theories from the literature that could be applied to the empirical part of the study. Mainly, the goal is to examine tourism growth, current cruise line business, consumer behavior and service industry in order to form this business model especially for Royal Caribbean Cruise Lines Ltd. (RCCL). One of the most significant things is to examine people's requirements and needs towards tourism, cruise lines and service industry, since they reflect to the business planning and strategy making that eventually lead to competitive advantages in the markets. China and Russia are taken as case country examples, so the model developed through the literature part of the study is used, generating specific results and proposed business models for these countries. The study is consumer-driven since it takes the cultural factors into account together with general patterns in those markets.

Auteur

Anni Ahola has obtained her MSc degree in Economics and Business Administration in 2012. She has worked in various consumer-oriented tasks as well as gained international experience through travelling and studying abroad. Now she is planning to start a career in developing business models and strategy in international business.

Détails sur le produit

Titre: Creating a consumer-driven business model for the cruise line industry
Auteur: Anni Ahola
Code EAN: 9783845403267
ISBN: 978-3-8454-0326-7
Format: Couverture cartonnée
Genre: Economie
nombre de pages: 152
Poids: 218g
Taille: H8mm x B220mm x T150mm
Année: 2012
Auflage: Aufl.

Disponibilité en succursale

NPA, Lieu, Nom Aucun résultat n'a été trouvé. Veuillez indiquer un NPA ou une localité valide. Veuillez indiquer un NPA ou une localité. Cet article est disponible dans NUMBER succursale(s) Cet article n’est actuellement disponible que dans la boutique en ligne. NUMBER ex. disponibles Etat du stock actuellement indisponible. Carte détaillée Detailkarte in einem neuen Fenster anzeigen Itinéraire Route in einem neuen Fenster berechnen Adresse Téléphone Heures d’ouverture NUMBER ex. disponibles Pas en stock Trouvez la succursale la plus proche Il n'y a pas des magasins dans 20 km large
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche
Trouvez la succursale la plus proche
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile
Vus récemment
Effacer l’historique