Bienvenue chez nous!
Logo Ex Libris

Mentor Development for Teacher Training
Anne Punter

Aims to help mentors in schools support trainee teachers more effectively. This book presents 34 scenarios based on real-life teac... Lire la suite
Couverture cartonnée, 140 Nombre de pages  Plus d'informations
CHF 17.90
Habituellement expédié sous 3 semaines.

Description

Aims to help mentors in schools support trainee teachers more effectively. This book presents 34 scenarios based on real-life teacher-trainee issues. It is linked to the Mentor Levels of the Training and Development Agency, the General Teaching Council Core Dimensions, and the Qualified Teacher Status Standards.

Auteur

Dr Anne Punter is the Director of Partnership in the School of Education at the University of Hertfordshire. As such, she co-ordinates the training and assessment of trainee teachers on placements in schools, as well as facilitating the continuing professional development of many other qualified teachers. Mentor development is an important aspect of her work.

Texte du rabat

This is a dynamic resource for the development of teachers as mentors. It presents 34 scenarios based on real-life teacher-trainee issues. It is designed to stimulate an analytical and problem-solving approach to challenging situations. It is linked to the Mentor Levels of the Training and Development Agency, the General Teaching Council Core Dimensions, and the Qualified Teacher Status Standards. In their lectures and seminars, trainee teachers are crammed with theories, concepts and applications, but the make-or-break experience is in school, where trainees really discover how to teach and what their strengths and weaknesses are. A mentor is the critical friend who makes that journey with the trainee and who adjusts targets and expectations to suit the individual trainee. This book aims to help mentors support trainees more effectively. It also allows mentors to demonstrate and to develop further the skills and expertise they draw on to support trainees. The scenarios are grouped into three sections, each progressively less "scaffolded" so that more experienced mentors can work on them more autonomously.

Détails sur le produit

Titre: Mentor Development for Teacher Training
Sous-titre: A Scenario-Based Approach
Auteur: Anne Punter
Code EAN: 9781905313150
ISBN: 978-1-905313-15-0
Format: Couverture cartonnée
Editeur: University of Hertfordshire Pr
Genre: Pédagogie
nombre de pages: 140
Poids: 249g
Taille: H231mm x B155mm x T13mm
Année: 2007

Disponibilité en succursale

NPA, Lieu, Nom Aucun résultat n'a été trouvé. Veuillez indiquer un NPA ou une localité valide. Veuillez indiquer un NPA ou une localité. Cet article est disponible dans NUMBER succursale(s) Cet article n’est actuellement disponible que dans la boutique en ligne. NUMBER ex. disponibles Etat du stock actuellement indisponible. Carte détaillée Detailkarte in einem neuen Fenster anzeigen Itinéraire Route in einem neuen Fenster berechnen Adresse Téléphone Heures d’ouverture NUMBER ex. disponibles Pas en stock Trouvez la succursale la plus proche Il n'y a pas des magasins dans 20 km large
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche
Trouvez la succursale la plus proche
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile
Vus récemment
Effacer l’historique