Bienvenue chez nous!
Logo Ex Libris

Narrating the Rise of Big Business in the USA: How Economists Explain Standard Oil and Wal-Mart
Anne Mayhew

Combines the accounts of economists with the pictures painted by writers of fiction. This book argues that views about American bi... Lire la suite
Livre Relié, 183 Nombre de pages  Plus d'informations
CHF 193.00
Habituellement expédié sous 3 semaines.

Description

Combines the accounts of economists with the pictures painted by writers of fiction. This book argues that views about American big business and its effects on welfare can be reconciled; and policies derived from a combination of ideas from the business world and from those who have dissented from the story told by economists.

Auteur

University of Tennessee, Knoxville, USA



Texte du rabat

This is a story about stories and specifically about some of the stories that Americans have told themselves about corporate economic power. In this book, Anne Mayhew focuses on the stories surrounding the creation of Standard Oil and Wal-Mart and their founders, John D. Rockefeller and Sam Walton, combining the accounts of economists with the somewhat darker pictures painted by writers of fiction to tease out the overarching narratives associated with American big business.


Mayhew argues that the diverse views about big business and its effects of welfare can be reconciled and better policies derived from a somewhat unlikely combination of ideas from the business world and from those who have dissented from the most widely accepted story told by economists. This book draws on the work of Chandler, Coase and Williamson, as well as Marx and Veblen's discussion of supply chains to address some of the major social and economics problems of the twenty-first century.



Contenu

Contents, Chapter One: Introduction, Chapter Two: The Agreed Upon Stories, Chapter Three: Popular Accounts and Wider Contexts, Chapter Four: Economists, Trusts and Big Business, Chapter Five: Alternative Stories, Chapter Six: Supply Chains and Ma Ca C'a M', Chapter Seven: Toward Relevance.

Détails sur le produit

Titre: Narrating the Rise of Big Business in the USA: How Economists Explain Standard Oil and Wal-Mart
Sous-titre: How Economists Explain Standard Oil and Wal-Mart
Auteur: Anne Mayhew
Code EAN: 9780415775342
ISBN: 978-0-415-77534-2
Format: Livre Relié
Editeur: Routledge Chapman Hall
Genre: Economie d`entreprise
nombre de pages: 183
Poids: 454g
Taille: H234mm x B155mm x T18mm
Année: 2008

Disponibilité en succursale

NPA, Lieu, Nom Aucun résultat n'a été trouvé. Veuillez indiquer un NPA ou une localité valide. Veuillez indiquer un NPA ou une localité. Cet article est disponible dans NUMBER succursale(s) Cet article n’est actuellement disponible que dans la boutique en ligne. NUMBER ex. disponibles Etat du stock actuellement indisponible. Carte détaillée Detailkarte in einem neuen Fenster anzeigen Itinéraire Route in einem neuen Fenster berechnen Adresse Téléphone Heures d’ouverture NUMBER ex. disponibles Pas en stock Trouvez la succursale la plus proche Il n'y a pas des magasins dans 20 km large
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche
Trouvez la succursale la plus proche
  • Saisissez dans le champ de recherche le NPA, la localité ou le nom d’une succursale
  • Cliquez sur la flèche à droite du champ de recherche
  • Sélectionnez une succursale dans la liste des résultats

Trouvez la succursale la plus proche avec votre mobile