Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

The A-Z of Visual Ideas

  • Kartonierter Einband
  • 224 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Les meilleures idées, sources d'inspiration et techniques visuelles expliquées grâce à de très nombreux exemples de campagnes publ... Weiterlesen
CHF 34.90
Print on demand - Exemplar wird für Sie besorgt.
Kein Rückgaberecht!
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

Les meilleures idées, sources d'inspiration et techniques visuelles expliquées grâce à de très nombreux exemples de campagnes publicitaires, d'affiches, de couvertures de livre ou de magazine et d'illustrations.

Autorentext
John Ingledew is Senior Lecturer in Photography at the University of Gloucestershire, where he holds a Teaching Fellowship. He has run projects and workshops with students in Europe, America, Japan and China and is the author of the Portfolio title Photography.

Klappentext

Das Buch präsentiert die wichtigsten Ideen, Inspirationsquellen und visuellen Techniken in der Designgeschichte: woher sie kommen, und wie man sie in kreativen Strategien umsetzt. Mit hunderten von inspirierenden Zitaten und Beispielen für Werbekampagnen, Plakate, Buch- und Zeitschriftencover ist dies ein unverzichtbarer Leitfaden, der Designstudenten und Profis zeigt, wie sie jeden kreativen Auftrag lösen können.



Zusammenfassung
The A-Z of Visual Ideas explains the key ideas, sources of inspiration and visual techniques that have been used throughout design history. Showing where ideas and inspiration come from, the book provides numerous strategies to help unlock the reader's creativity.

Inhalt

Art / Build a bigger picture / Caricature / Cliches seen afresh / Colour / Counter-intuition / Creative collisions / Cryptic communication / Digitality / Dreams and daydreams / Expressions visualized / Eyes / Familiar seen afresh / Finding ideas / Flags / Fusion / Garage genius / Hands / Happy accidents / Hidden messages / Humour / Icons / Illusions / Intuition and instinct / Irony / Irreverence / Juxtaposition / Laughter / Make a face / Map making / Materials / Maths / Mirror mirror / Movies / Museums / Music / Nature / One thing leads to another / Parody / Photographs / Photography / Phototypography / Places of worship / Puns / Put yourself into it / Question / Reinvent / Rescale / Reverse / Satire / Science / Sensation / Shadows / Shock / Signs / Silhouettes / Sketchbooks / So bad it's great / Surprise / Symbols / Telling tales / Tension between text and images / Torn images / Travel / Type / Unexpected messages / Visual metaphors / Word of mouth / Wordplay / X-rays / Zeitgeist

Produktinformationen

Titel: The A-Z of Visual Ideas
Untertitel: How to Solve any Creative Brief
Autor:
EAN: 9781856697149
ISBN: 978-1-85669-714-9
Format: Kartonierter Einband
Genre: Kunst
Anzahl Seiten: 224
Gewicht: 1030g
Größe: H20mm x B257mm x T217mm
Jahr: 2011