Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

The Rhetoric of Intellectual Property
Jessica (Northern Illinois University , USA) Reyman

Jessica Reyman is Assistant Professor of Rhetoric and Professional Writing in the Department of English at Northern Illinois Univ... Weiterlesen
Kartonierter Einband (Kt), 188 Seiten  Weitere Informationen
CHF 59.50
Auslieferung erfolgt in der Regel innert 3 Wochen.

Andere Kunden kauften auch

Beschreibung

Autorentext

Jessica Reyman is Assistant Professor of Rhetoric and Professional Writing in the Department of English at Northern Illinois University.



Klappentext

In recent years we have witnessed a rising tension between the open architecture of the Internet and legal restrictions for online activities. The impact of digital recording technologies and distributed file sharing systems has forever changed the expectations of everyday users with regard to digital information. At the same time, however, U.S. Copyright Law has shown a decided trend toward more restrictions over what we are able to do with digital materials. As a result, a gap has emerged between the reality of copyright law and the social reality of our everyday activities. Through an analysis of the competing rhetorical frameworks about copyright regulation in a digital age, this book shows how the stories told by active parties in the debate shape our cultural understanding of what is and is not acceptable in the use of copyrighted works on digital networks. Reyman posits recent legal developments as sites of conflict between competing value systems in our culture: one of control, relying heavily on comparisons of intellectual property to physical property, and emphasizing ownership, theft, and piracy, and the other a value of community, implementing new concepts such as that of an intellectual "commons," and emphasizing exchange, collaboration, and responsibility to a public good. Reyman argues that the rhetoric of the digital copyright debate, namely the rhetorical positioning of technology as destructive to creative and intellectual production, has profound implications for the future of digital culture.



Inhalt

List of Figures and Tables Acknowledgments 1: Copyright, Authorship, and the Internet 2: Rhetoric, Law, and Power in the Copyright Debate 3: Striking a Balance: Copyright Law and Technological Change 4: Property Stewardship and the Regulation of Technology 5: Inventing the Commons: The Cultural Conservancy of Intellectual Property 6: "The Tension Between Two Values": Technology vs. Intellectual Property in MGM Studios v. Grokster 7: Copyright on Campus: Shaping Digital Citizens through Anti-Piracy Messages 8: Toward a New Rhetoric of Copyright: Defining the Future of Cultural Production Appendix A: Researcher as Activist in the Digital Copyright Debate Appendix B: Copyright Legislation and Court Cases Notes Bibliography Index

Produktinformationen

Titel: The Rhetoric of Intellectual Property
Untertitel: Copyright Law and the Regulation of Digital Culture
Autor: Jessica (Northern Illinois University, USA) Reyman
EAN: 9780415636445
ISBN: 978-0-415-63644-5
Format: Kartonierter Einband (Kt)
Herausgeber: Taylor & Francis Ltd
Genre: Medien & Kommunikation
Anzahl Seiten: 188
Gewicht: 284g
Größe: H224mm x B152mm x T10mm
Jahr: 2012

Filialverfügbarkeit

PLZ, Ort, Name Es wurde kein Treffer gefunden. Bitte geben Sie eine gültige PLZ oder einen gültigen Ort ein. Bitte geben Sie eine PLZ oder einen Ort ein. Dieses Produkt ist in NUMBER Filialen verfügbar Dieses Produkt ist momentan nur im Online-Shop verfügbar. NUMBER Stk. verfügbar Kein aktueller Lagerbestand verfügbar. Detailkarte Detailkarte in einem neuen Fenster anzeigen Route berechnen Route in einem neuen Fenster berechnen Adresse Telefon Öffnungszeiten NUMBER Stk. verfügbar Nicht an Lager Die nächste Filiale finden Es gibt keine Geschäfte in 20 Kilometer Reichweite
  • Geben Sie die Postleitzahl, den Ortsnamen oder den Namen einer Filiale in das Suchfeld ein
  • Klicken Sie auf den "Pfeil"-Button, rechts neben dem Eingabefeld
  • Wählen Sie eine Filiale in der Trefferliste aus

Die nächste Filiale auch mobil finden Montag Dienstag Mittwoch Donnerstag Freitag Samstag Sonntag
Die nächste Filiale finden
  • Geben Sie die Postleitzahl, den Ortsnamen oder den Namen einer Filiale in das Suchfeld ein
  • Klicken Sie auf den "Pfeil"-Button, rechts neben dem Eingabefeld
  • Wählen Sie eine Filiale in der Trefferliste aus

Die nächste Filiale auch mobil finden
Zuletzt angesehen
Verlauf löschen