Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Coronavirus: Paketkontingent der Post führt zu weiteren grossen Lieferverzögerungen Weitere Informationen

Wir können ab sofort nicht mehr alle Pakete versenden, welche wir täglich verarbeiten und verpacken. Diese Massnahme ist vorerst bis und mit Gründonnerstag, 9. April, begrenzt. Eine genaue Angabe von Lieferterminen ist darum nicht mehr möglich. Der Paketrückstau führt zu deutlichen Verspätungen. Um die Wartezeit zu verkürzen, haben wir den Versand vor einiger Zeit auf A-Post umgestellt. Zudem bleiben unsere Filialen auf Verordnung des Bundesrates bis auf Weiteres geschlossen. Unsere Corona-Taskforce arbeitet mit Hochdruck daran, dass unsere Mitarbeitenden geschützt sind und wir den Service für Sie, als unsere Kundinnen und Kunden, aufrechterhalten können. Weitere Informationen zu unseren Massnahmen finden Sie unter www.exlibris.ch/de/ueber-uns/massnahmen-corona.

schliessen

Looking Outside The Castle: The Corporate Image in Visual Media

  • Kartonierter Einband
  • 60 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Corporations create images and avatars which work to bolster an idea in the public consciousness that they have personal identitie... Weiterlesen
CHF 32.50
Print on demand - Exemplar wird für Sie besorgt.
Coronavirus: Information zu den Lieferfristen
Aufgrund der aktuellen Lage kommt es zu Lieferverzögerungen. Besten Dank für Ihr Verständnis.
Nur im Online-Shop verfügbar

Beschreibung

Corporations create images and avatars which work to bolster an idea in the public consciousness that they have personal identities which are knowable, likeable, even folksy. We all know and understand the meaning or character of 'Mickey Mouse', 'Colonel Sanders', or 'Ronald McDonald'. These images are as familiar to us as any image can be. Yet most of us could not say how this happened, or when. Henrietta Ashworth places this odd sleight of hand alongside a history of the corporation and American identity while also examining how images such as these are used, both subversively and otherwise, in visual culture, and the extent to which it is possible to oppose or subvert the corporate agenda by means of film, either narrative or documentary. In so doing, 'Looking Outside The Castle' examines the ways in which visual culture is informed, interpellated and unavoidably influenced by the narratives that large corporations write for themselves, and asks 'can we ever step outside the magic castle and see it as it really is? Or must our view be forever obscured by its walls?'

Autorentext

Henrietta began her academic career as a Junior Research Associate at Sussex University for which she presented at the British Conference of Undergraduate Research. She received an AHRC grant to pursue a Masters Degree in Film at UCL. She is a screenwriter whose credits include the BAFTA-nominated TV shows 'Fresh Meat' and 'Dixi'.

Produktinformationen

Titel: Looking Outside The Castle: The Corporate Image in Visual Media
Autor:
EAN: 9783659944284
ISBN: 3659944289
Format: Kartonierter Einband
Anzahl Seiten: 60
Gewicht: 106g
Größe: H220mm x B150mm x T4mm
Jahr: 2016