Jetzt 20% Rabatt auf alle English Books. Jetzt in über 4 Millionen Büchern stöbern und profitieren!
Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Entertainment Computing - ICEC 2015

  • Kartonierter Einband
  • 583 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
This book constitutes the refereed proceedings of the 14th International Conference on Entertainment Computing, ICEC 2015, held in... Weiterlesen
20%
120.00 CHF 96.00
Sie sparen CHF 24.00
Print on Demand - Exemplar wird für Sie gedruckt.
Kein Rückgaberecht!
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

This book constitutes the refereed proceedings of the 14th International Conference on Entertainment Computing, ICEC 2015, held in Trondheim, Norway, in September/October 2015.

The 26 full papers, 6 short papers, 16 posters, 6 demos and 6 workshops/tutorial descriptions presented were carefully reviewed and selected from 106 submissions. The multidisciplinary nature of Entertainment Computing is reflected by the papers. They focus on computer games; serious games for learning; interactive games; design and evaluation methods for Entertainment Computing; digital storytelling; games for health and well-being; digital art and installations; artificial intelligence and machine learning for entertainment; interactive television and entertainment.



Includes supplementary material: sn.pub/extras



Autorentext
Rainer Malaka ist Professor für Digitale Medien und lehrt an der Universität Bremen. Neben seinem Schwerpunkt Medieninformatik lehrt und forscht er auch auf Bereichen der künstlichen Intelligenz, der interaktiven Systeme und des maschinellen Lernens. Als Preisträger des 'Klaus Tschira Preises für Verständliche Wissenschaft' ist ihm die verständliche Vermittlung wissenschaftlicher Inhalte ein besonderes Anliegen.

Inhalt
Computer games.- Serious games for learning.- Interactive games.- Design and evaluation methods for Entertainment Computing; Digital storytelling.- Games for health and well-being.- Digital art and installations; Artificial intelligence and machine learning for entertainment.- Interactive television and entertainment.

Produktinformationen

Titel: Entertainment Computing - ICEC 2015
Untertitel: 14th International Conference, ICEC 2015, Trondheim, Norway, September 29 - Ocotober 2, 2015, Proceedings
Editor:
EAN: 9783319245881
ISBN: 978-3-319-24588-1
Format: Kartonierter Einband
Herausgeber: Springer, Berlin
Genre: Informatik
Anzahl Seiten: 583
Gewicht: 934g
Größe: H236mm x B32mm x T158mm
Jahr: 2015
Untertitel: Englisch
Auflage: 1st ed. 2015

Weitere Produkte aus der Reihe "Lecture Notes in Computer Science"