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Entertainment Computing - ICEC 2012

  • Kartonierter Einband
  • 632 Seiten
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Leseprobe
This book constitutes the refereed proceedings of the 11th International Conference on Entertainment Computing, ICEC 2012, held in... Weiterlesen
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Beschreibung

This book constitutes the refereed proceedings of the 11th International Conference on Entertainment Computing, ICEC 2012, held in Bremen, Germany, in September 2012. The 21 full papers, 13 short papers, 16 posters, 8 demos, 4 workshops, 1 tutorial and 3 doctoral consortium submissions presented were carefully reviewed and selected from 115 submissions. The papers are organized in topical sections on story telling; serious games (learning and training); self and identity, interactive performance; mixed reality and 3D worlds; serious games (health and social); player experience; tools and methods; user interface; demonstrations; industry demonstration; harnessing collective intelligence with games; game development and model-driven software development; mobile gaming, mobile life interweaving the virtual and the real; exploring the challenges of ethics, privacy and trust in serious gaming; open source software for entertainment.

Up-to-date results

Fast track conference proceedings

State-of-the-art report



Autorentext
Rainer Malaka ist Professor für Digitale Medien und lehrt an der Universität Bremen. Neben seinem Schwerpunkt Medieninformatik lehrt und forscht er auch auf Bereichen der künstlichen Intelligenz, der interaktiven Systeme und des maschinellen Lernens. Als Preisträger des 'Klaus Tschira Preises für Verständliche Wissenschaft' ist ihm die verständliche Vermittlung wissenschaftlicher Inhalte ein besonderes Anliegen.

Inhalt
story telling.- serious games (learning and training).- self and identity, interactive performance.- mixed reality and 3D worlds.- serious games (health and social).- player experience.- tools and methods.- user interface.- demonstrations.- industry demonstration.- harnessing collective intelligence with games.- game development and model-driven software development.- mobile gaming, mobile life interweaving the virtual and the real.- exploring the challenges of ethics, privacy and trust in serious gaming.- open source software for entertainment.

Produktinformationen

Titel: Entertainment Computing - ICEC 2012
Untertitel: 11th International Conference, ICEC 2012, Bremen, Germany, September 26-29, 2012, Proceedings
Editor:
EAN: 9783642335419
ISBN: 3642335411
Format: Kartonierter Einband
Herausgeber: Springer Berlin Heidelberg
Anzahl Seiten: 632
Gewicht: 943g
Größe: H235mm x B155mm x T33mm
Jahr: 2012
Auflage: 2012

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