Geben Sie Ihre E-Mail-Adresse oder Handynummer ein und Sie erhalten einen direkten Link, um die kostenlose Reader-App herunterzuladen.
Die Ex Libris-Reader-App ist für iOS und Android erhältlich. Weitere Informationen zu unseren Apps finden Sie hier.
Exploring the theoretical, policy and classroom (pedagogical) dimensions of transformative change within the context of inclusive education policy and practice, this book documents how ideological presuppositions and professional practice should be transformed in order to meet learner diversity in effective and non-discriminatory ways.
Inhalt
1. Introduction 2. Neoliberal Reforms, the Crisis of Education 3. Inclusive Education Policymaking and the Question of Change 4.Theorizing Educational Change within the Context of Inclusion: Socio-Cultural and Whole-School Considerations 5. Inclusive Classrooms and the Issue of Change 6. Sustainable Inclusive Education Reforms 7. Disability Studies at the Cross-Road of Critical, Feminist, Anti-Racist Theories and the Issue of Change 8. Educational Leadership and Socially Just Change 9. Disability Studies and the Issue of Change; The Voices of Disabled People/Students 10. Conclusions Bibliography
Titel: | Inclusive Education and the Issue of Change |
Untertitel: | Theory, Policy and Pedagogy |
Autor: | |
EAN: | 9781349673599 |
Format: | Kartonierter Einband |
Genre: | Sozialwissenschaften allgemein |
Anzahl Seiten: | 192 |
Gewicht: | g |
Größe: | H216mm x B216mm x T140mm |
Auflage: | 1st ed. 2015 |
Sie haben bereits bei einem früheren Besuch Artikel in Ihren Warenkorb gelegt. Ihr Warenkorb wurde nun mit diesen Artikeln ergänzt. |