Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Social Information Access

  • E-Book (pdf)
  • 655 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Social information access is defined as a stream of research that explores methods for organizing the past interactions of users ... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hiererhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 97.00
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

Social information access is defined as a stream of research that explores methods for organizing the past interactions of users in a community in order to provide future users with better access to information. Social information access covers a wide range of different technologies and strategies that operate on a different scale, which can range from a small closed corpus site to the whole Web.

The 16 chapters included in this book provide a broad overview of modern research on social information access. In order to provide a balanced coverage, these chapters are organized by the main types of information access (i.e., social search, social navigation, and recommendation) and main sources of social information.



Autorentext

Peter Brusilovsky, University of Pittsburgh, School of Computing and Information, Pittsburgh, PA, USA



Inhalt

Social Information Access: Definition and Classification.- Privacy in Social Information Access.- Social Q&A.- Collaborative Information Search.- Social Navigation.- Tag-Based Navigation and Visualization.- Social Search.- Network-Based Social Search.- Accessing Information with Tags: Search and Ranking.- Rating-Based Collaborative Filtering: Algorithms and Evaluation.- Recommendations Based on Social Links.- Tag-Based Recommendation.- From Opinions to Recommendations.- Recommending Based on Implicit Feedback.- People Recommendation on Social Media.- Location Recommendation with Social Media Data.

Produktinformationen

Titel: Social Information Access
Untertitel: Systems and Technologies
Editor:
EAN: 9783319900926
Format: E-Book (pdf)
Hersteller: Springer International Publishing
Genre: Anwendungs-Software
Veröffentlichung: 02.05.2018
Digitaler Kopierschutz: Wasserzeichen
Dateigrösse: 40.33 MB
Anzahl Seiten: 655

Weitere Bände aus der Buchreihe "Information Systems and Applications, incl. Internet/Web, and HCI"