Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Advertising Language

  • E-Book (epub)
  • 168 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Keiko Tanaka offers an analysis of the linguistic devices that are used in advertisements, looking at the strategems which advert... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 47.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

Keiko Tanaka offers an analysis of the linguistic devices that are used in advertisements, looking at the strategems which advertisers employ to gain and retain the attention of their audience. Using relevance theory as a framework, she sets out its key aspects and applies them to the language of written advertising in Britain and Japan. Particular emphasis is placed on `covert communication', puns and metaphors, and the book contains a unique chapter on images of women in Japanese advertising. It is fully illustrated throughout with recent contrasting advertisements drawn from the two countries. The book provides a compelling analysis of the language of advertising, and an exploration of Relevance Theory that will be of interest to scholars in many fields.

Produktinformationen

Titel: Advertising Language
Untertitel: A Pragmatic Approach to Advertisements in Britain and Japan
Autor:
EAN: 9781134640461
ISBN: 978-1-134-64046-1
Digitaler Kopierschutz: Adobe-DRM
Format: E-Book (epub)
Hersteller: Taylor & Francis Ltd.
Herausgeber: Taylor & Francis
Genre: Sprach- und Literaturwissenschaft
Anzahl Seiten: 168
Veröffentlichung: 05.07.2005
Jahr: 2005
Dateigrösse: 2.4 MB