Geben Sie Ihre E-Mail-Adresse oder Handynummer ein und Sie erhalten einen direkten Link, um die kostenlose Reader-App herunterzuladen.
Die Ex Libris-Reader-App ist für iOS und Android erhältlich. Weitere Informationen zu unseren Apps finden Sie hier.
What can film tell us about enjoyment and sexual difference? Can cinematic fiction be more Real than reality? Fabio Vighi looks at Jacques Lacan's theory of sexuality alongside some of the best-known works of European cinema, including films by Fellini, Truffaut, Antonioni and Bergman.
Autorentext
FABIO VIGHI teaches Italian and European Cinema at Cardiff University, UK. He is author of Le ragioni dell'altro: la formazione intellettuale di Pier Paolo Pasolini (2001), Traumatic Encounters in Italian Film (2005), iek Beyond Foucault (2007, with Heiko Feldner) and Did Somebody Say Ideology? On Slavoj iek and Consequences (2007, edited with Heiko Feldner).
Inhalt
Introduction PART I: THE COMFORT OF FANTASIES Sublime Objects: The Antinomies of Masculine Sexuality from Fellini to Truffaut Ethics of Drive: On Beauty and its Enjoyment from Rohmer to Pasolini Unbearable Freedoms: The Real of Sexual Difference from Rossellini to Fassbinder PART II: VARIATIONS ON FEMININE ENJOYMENT In the Beginning was Enjoyment: The Emergence of Feminine Desire in Bergman and Antonioni About Nothing, with Precision: Femininity Unbound from Ophuls to Antonioni In Film Beyond Film: On the Ontological Primacy of Woman Conclusion Bibliography Index
Titel: | Sexual Difference in European Cinema |
Untertitel: | The Curse of Enjoyment |
Autor: | |
EAN: | 9780230594357 |
ISBN: | 978-0-230-59435-7 |
Digitaler Kopierschutz: | Wasserzeichen |
Format: | E-Book (pdf) |
Herausgeber: | Palgrave Macmillan |
Genre: | Kunst |
Anzahl Seiten: | 258 |
Veröffentlichung: | 29.01.2009 |
Jahr: | 2009 |
Untertitel: | Englisch |
Dateigrösse: | 1.1 MB |
Sie haben bereits bei einem früheren Besuch Artikel in Ihren Warenkorb gelegt. Ihr Warenkorb wurde nun mit diesen Artikeln ergänzt. |