Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Media Sociology

  • E-Book (epub)
  • 144 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
The British post-war campaign to ban American horror comics neatly illustrates many of the pitfalls of media research. It is the f... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 32.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.

Beschreibung

The British post-war campaign to ban American horror comics neatly illustrates many of the pitfalls of media research. It is the first case-study used by David Barrat as he reviews this rapidly growing field of sociology. He gives a clear account of how and why sociologists have studied the media, looking in particular at the arguments about the effects of television, video, comics, newspapers, and radio on their audiences.He explains how media organizations work, how 'news' is manufactured, and what the political and commercial constraints can be. He discusses the likely impact on new technologies, including satellite and cable television, on the media industry. The final chapter is about methods of studying the media, such as 'uses and gratifications', content analysis, semiology and structural approaches.

Inhalt

1. Development and Approaches 2. Effects 3. The Social Context of Media Production 4. Media Research References Index

Produktinformationen

Titel: Media Sociology
Autor:
EAN: 9781134964499
ISBN: 978-1-134-96449-9
Digitaler Kopierschutz: Adobe-DRM
Format: E-Book (epub)
Herausgeber: Taylor & Francis
Genre: Soziologie
Anzahl Seiten: 144
Veröffentlichung: 21.02.2008
Jahr: 2008
Untertitel: Englisch