Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Media Worlds in the Postjournalism Era

  • E-Book (epub)
  • 274 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
The concept of media logic, a theoretical framework for explaining the relationship between mass media and culture, was first int... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 40.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.

Beschreibung

The concept of media logic, a theoretical framework for explaining the relationship between mass media and culture, was first introduced in Altheide and Snow's influential work, Media Logic. In Media Worlds in the Postjournalism Era, the authors expand their analysis of how organizational considerations promote a distinctive media logic, which in turn is conductive to a media culture. They trace the ethnography of that media culture, including the knowledge, techniques, and assumptions that encourage media professionals to acquire particular cognitive and evaluative criteria and thereby present events primarily for the media's own ends.



Inhalt

1 THE MEDIA AS CULTURE, 2 MEDIA ENTERTAINMENT, 3 POSTJORNALISM MEDIA VIEWS, 4 MEDIA POLITICS I: THE POLITCIANS, 5 MEDIA POLITICS II: THE BERT LANCE CASE AND BEYOND, 6 A POLITICAL KALEIDOSCOPE, 7 MEDIA MINSTRY, 8 MEDIA SPORTS, 9 CONCLSUION: OUR MEDIA CONDITION. REFERENCES, NAME AND SUBJECT INDEX

Produktinformationen

Titel: Media Worlds in the Postjournalism Era
Autor:
EAN: 9781351328869
Digitaler Kopierschutz: Adobe-DRM
Format: E-Book (epub)
Hersteller: Taylor & Francis Ltd.
Genre: Soziologie
Anzahl Seiten: 274
Veröffentlichung: 08.01.2019
Dateigrösse: 1.3 MB
Zuletzt angesehen
Verlauf löschen