Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

APIs: A Strategy Guide

  • E-Book (pdf)
  • 150 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Programmers used to be the only people excited about APIs, but now a growing number of companies see them as a hot new product cha... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 19.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.

Beschreibung

Programmers used to be the only people excited about APIs, but now a growing number of companies see them as a hot new product channel. This concise guide describes the tremendous business potential of APIs, and demonstrates how you can use them to provide valuable services to clients, partners, or the public via the Internet. Youll learn all the steps necessary for building a cohesive API business strategy from experts in the trenches.Facebook and Twitter APIs continue to be extremely successful, and many other companies find that API demand greatly exceeds website traffic. This book offers executives, business development teams, and other key players a complete roadmap for creating a viable API product.Learn about the rise of APIs and why your business might need oneUnderstand the roles of asset owners, providers, and developers in the API value chainBuild strategies for designing, implementing, and marketing your productDevise an effective process for security and user managementAddress legal issues, such as rights management and terms of useManage traffic and user experience with a reliable operating modelDetermine the metrics you need to measure your APIs success

Produktinformationen

Titel: APIs: A Strategy Guide
Untertitel: Creating Channels with Application Programming Interfaces
Autor:
EAN: 9781449321659
Digitaler Kopierschutz: Adobe-DRM
Format: E-Book (pdf)
Hersteller: O'Reilly Media
Genre: IT & Internet
Anzahl Seiten: 150
Veröffentlichung: 17.12.2011
Dateigrösse: 6.1 MB
Zuletzt angesehen
Verlauf löschen