Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Cultures of Commodity Branding

  • E-Book (pdf)
  • 267 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
Commodity branding did not emerge with contemporary global capitalism. In fact, the authors of this volume show that the cultural... Weiterlesen
E-Books ganz einfach mit der kostenlosen Ex Libris-Reader-App lesen. Hier erhalten Sie Ihren Download-Link.
CHF 40.90
Download steht sofort bereit
Informationen zu E-Books
E-Books eignen sich auch für mobile Geräte (sehen Sie dazu die Anleitungen).
E-Books von Ex Libris sind mit Adobe DRM kopiergeschützt: Erfahren Sie mehr.
Weitere Informationen finden Sie hier.

Beschreibung

Commodity branding did not emerge with contemporary global capitalism. In fact, the authors of this volume show that the cultural history of branding stretches back to the beginnings of urban life in the ancient Near East and Egypt, and can be found in various permutations in places as diverse as the Bronze Age Mediterranean and Early Modern Europe. What the contributions in this volume also vividly document, both in past social contexts and recent ones as diverse as the kingdoms of Cameroon, Socialist Hungary or online eBay auctions, is the need to understand branded commodities as part of a broader continuum with techniques of gift-giving, ritual, and sacrifice. Bringing together the work of cultural anthropologists and archaeologists, this volume obliges specialists in marketing and economics to reassess the relationship between branding and capitalism, as well as adding an important new concept to the work of economic anthropologists and archaeologists.

Produktinformationen

Titel: Cultures of Commodity Branding
Editor:
EAN: 9781315430881
ISBN: 978-1-315-43088-1
Digitaler Kopierschutz: Adobe-DRM
Format: E-Book (pdf)
Herausgeber: Taylor & Francis
Genre: Soziologie
Anzahl Seiten: 267
Veröffentlichung: 16.06.2016
Jahr: 2016
Untertitel: Englisch