Willkommen, schön sind Sie da!
Logo Ex Libris

Strategies in Markets for Experience and Credence Goods

  • Kartonierter Einband
  • 120 Seiten
(0) Erste Bewertung abgeben
Bewertungen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Alle Bewertungen ansehen
The quality and characteristics of industrial and consumption goods are often not revealed until after consumption. However, the d... Weiterlesen
20%
95.00 CHF 76.00
Auslieferung erfolgt in der Regel innert 4 bis 6 Werktagen.
Bestellung & Lieferung in eine Filiale möglich

Beschreibung

The quality and characteristics of industrial and consumption goods are often not revealed until after consumption. However, the decision to buy these products must be made before buying. Many strategies and instruments for signalling and screening have been developed in the economic world in order to overcome potential market failure due to insufficient quality detection. In many situations, efficient incentives and quality revelation are given to the market players by contracts that structure the process and payments of the transaction. Additionally, market forces lead to the emergence of new market players as intermediaries. They provide information about the quality of the products by comparing them and reveal credible signs concerning the relative quality valuation of products.
Men-Andri Benz develops new pricing and positioning strategies for suppliers of such contracts goods. Using microeconomic tools as contests and incentive contracts, he analyses the basic positioning decisions for contract goods and designs concrete strategies for the specific sectors of sports and religion. The effects on pricing and profits are examined both in general and for each individual industry.

Sie besitzen Grundkenntnisse in Französisch und suchen ein Buch, das Ihnen hilft, Ihren Grundwortschatz zu festigen und zu erweitern. Mit Basiswortschatz Französisch im Griff können Sie auf schnelle und flexible Weise Ihr Französisch verbessern. Dieses handliche Buch bietet Ihnen; viele wertvolle Tipps und Ideen, wie Sie leichter und effektiver lernen können; abwechslungsreiche, kurzweilige Übungen mit unterschiedlichen Schwerpunkten, z.B. Wortfamilien, Situationen, Rätsel, Rechtschreibung, Aussprache, und vielem mehr; rund 1.000 Wörter und Redewendungen; fünf Tests, mit denen Sie Ihre Fortschritte überprüfen können; einen Lösungsschlüssen zu allen Übungen; ein umfangreiches französisch-deutsch Glossar.

Autorentext
Dr. Men-Andri Benz promovierte bei Prof. Dr. Egon Franck am Lehrstuhl für Unternehmensführung und -politik der Universität Zürich. Er ist bei Simon - Kucher & Partners als Strategie und Marketing Consultant tätig.



Inhalt
Experience and credence goods Experience characteristics and moral hazard in team sports Credence characteristics and strategic human capital selection Experience goods, tournaments, and oligopolistic markets

Produktinformationen

Titel: Strategies in Markets for Experience and Credence Goods
Untertitel: Vorw. v. Egon Franck. Diss.
Autor:
EAN: 9783835007581
ISBN: 978-3-8350-0758-1
Format: Kartonierter Einband
Herausgeber: Deutscher Universitätsvlg
Genre: Management
Anzahl Seiten: 120
Gewicht: 192g
Größe: H210mm x B148mm x T7mm
Jahr: 2007
Auflage: 2007

Weitere Produkte aus der Reihe "Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations"