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5.2 Organisation und Vorbereitung auf Geschaftsstellenniveau . . . . . . . . . 89 . . 5.3 Durch Elektronik von Arbeitsstunden zu -sekunden ................. 92 5.4 Drei Generationen von Online-Systemen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 . . . . . . . 5.5 Kunden- und managementorientierte Ansatze ........ , . . . . . . . . . . 100 . . . . 5.6 Werkzeuge zu unserer VerfUgung . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . 104 . . . . 5.7 Eine Entscheidung steht bevor - ProblembewuBtsein des Management ist notig . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 . . . . . . . . . . . . . . 6. Bank-Engineering. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . III . . . . . . . . . . . . . . 6.1 Einfuhrung.................................................... III 6.2 Wozu Bank-Engineering? . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 112 . 6.3 Informationssysteme im Bankgeschaft. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 . . . . . . . . 6.4 Organisation und Kontrolle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121 . . . . . . . . . . . . 6.5 Ein Finanzplanungssystem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . 125 . . . . . . . . . . 6.6 Zielorientierte UnternehmensfUhrung ............................. 128 7. Bankstrategie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 . . . . . . . . . . . . . . . . 7.1 Einfuhrung . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 . . . . . . . . . . . . . . . . . 7.2 Ein wirklichkeitsnaher strategischer Plan .......................... 136 7.3 Kundenloyalitat................................................ 139 7.4 Die Auswirkunden strategischer Entscheidungen . . . . . . . . . . . . . . . 143 . . . . . 7.5 Management des Wandels ....................................... 145 7.6 Obergangsplane................................................ 150 7.7 Zeiten der U nruhe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154 . . . . . . . . . . . . . . . 7.8 Planung fur eine anspruchsvolle Kundschaft. . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 . . . . . . 8. Die Bank als Profit-Center. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 161 . . . . . . . . . . 8.1 Einfuhrung.................................................... 161 8.2 Die Bedeutung von Gewinnen . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . 162 . . 8.3 Auswirkungen der Inflation. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166 . . . . . . . . . . . 8.4 Die Eindammung der Personalkosten in der Bankindustrie ........... 169 8.5 Neue Finanzierungsregeln ....................................... 174 8.6 Ein Planungsbeispiel aus dem Dariehensgeschaft . . . . . . . . . . . . .. . . . 179 . . . 9. Entscheidungshilfen fUr das Management - ihre Infrastruktur . . . . .. . . 183 9.1 Einfuhrung . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 183 . . . . . . . . . . . . . . . 9.2 Das Entscheidungsumfeld ....................................... 184 9.3 Online zu den Computer-Ressourcen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 187 . . . . . . . 9.4 Die Entscheidung fur eine SystemlOsung . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 193 . . . . . . VIII 9.5 Praktische Anwendungsbeispiele. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196 . . . . . . . . . .
Autorentext
Professor Dimitris N. Chorafas is an academic and consultant. He has been a Fulbright scholar and Member of the New York Academy of Sciences. He taught in 10 universities in Europe and North America, of which: 2 in Switzerland, 1 in Germany, 6 in the United States and 1 in Canada.
The better known companies to which he has been advisor to the board are: General Electric-Bull, Univac, Honeywell, Digital Equipment, Olivetti, Nestlé, Omega, Italcementi, Italmobiliare, AEG-Telefunken, Olympia, Osram, Antar, Pechiney, the American Management Association.
Financial institutions which sought his assistance include the Union Bank of Switzerland, Bank Vontobel, CEDEL, the Bank of Scotland, Credit Agricole, Österreichische Länderbank (Bank Austria), First Austrian Bank, Commerzbank, Dresdner Bank, Demir Bank, Mid-Med Bank, Banca Nazionale dell'Agricoltura, Istituto Bancario Italiano, Credito Commerciale and Banca Provinciale Lombarda.
More than 8,000 banking, industrial and government executives have participated in his seminars in the United States, England, Germany, Italy, other European countries, Asia and Latin America. Dr Chorafas is the author of 153 books, some of which have been translated into 16 languages and many got 5 stars out of 5 in rating.
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